A közvetlen befecskendezéses belső égésű motoroknál gyakran korom és olajsár rakódik le a szívócsatornában, illetve a szívószelepeken. Napjainkra körvonalazódott, hogy az újabb típusú Turbó Diesel, valamint a közvetlen befecskendezésű (GDi) benzinüzemű sima vagy Turbó (TGDi) Benzin motoroknál, ugyanúgy létező jelenség lett a szívósor, szívócsatorna leszűkülése, és ezekből adódódnak a beazonosíthatatlan hibák tömkelege, üzemközbeni anomáliák.

Diesel – dízel – CRDi motor esetén az alábbi tünetek valamelyikét tapasztalja:

  • egyenetlen a járás, ezzel együtt motor durva járás és remegés is tapasztalható
  • regeneráció elmaradása, megnövekszik a korom képződés
  • regeneráció nem fut végig, ezáltal motorolajszint növekszik, felhígul
  • 1,5-2 literes többlet üzemanyag fogyasztás, de a teljesitmény csökken
  • nem megfelelő keverék képződés, ezzel együtt túlzott lesz a korom képződés
  • részecskeszűrő koromtartalom megnövekedés, nem jó az égés
  • P0404 hibakód a motorvezérlőben – EGR alul vagy túlműködés, megszokotthoz képest erőtlenebb, morgós járás
  • motor indokolatlanul nem gyorsul egyenletesen, néha rángat
  • menet közben, egyenletes sebességnél rángat
  • nehezebben veszi a fordulatszámot, csökken a vezetési élmény
  • nehezebb indítás, hidegen és melegen egyaránt

Benzin – Közvetlen befecskendezéses – GDi motor esetén az alábbi tünetek valamelyikét tapasztalja:

  • motor indokolatlanul nem gyorsul
  • egyenetlen a járás
  • a motor durva járása és remegése is tapasztalható
  • 1,5-3 literes többlet üzemanyag fogyasztás
  • menet közben, egyenletes sebességnél rángat, gyújtáshibát produkál
  • nehezebben veszi a fordulatszámot, csökken a vezetési élmény
  • indításkor nehezebb beindulás, erős rezonancia

legfontosabb, hogy miért kell a GDI és a TGDI motort tisztítani:

  • olajfogyasztás tapasztalható, a dugattyú átégését meg kell előzni
  • 90.000-120.000 kilóméterként meg kell tisztítani függetlenül a felhasználás jellegétől (rendeszeres autópálya-használat esetén is)
  • benzin befecskendező magasnyomású porlasztókat ellenőrizni kell 90.000-120.000 kilóméterenként
  • kopogósabb a járása, alacsony fordulaton remeg
  • A porlasztónak az elkormolódása miatt rossz lesz a sugárkép
  • gyújtás hibakódot úgy produkálja, hogy javitás után rövid időn belül újra gyújtáshibát jelez

Fent leirtak közül bármelyik leirás fennállhat, de általában elmondható, hogy több felsorolt probléma egyszerre szokott előfordulni. Elmondható az, hogy minden motor más és más (pl. évjarattól, szervizelestől, használattól stb. függően), sok esetben összességében kell vizsgálni a problémakört, és szakszerűen meg kell bontani a rendszert. Megbontáskor feltárt állapot alapján a lerakódott kormot kell eltávolítani, amit mi folyadékos szívóstisztítással, illetve a fém alkatrészeken dióhéj szórásával végezzük.

Dízel, azaz CRDI motoroknál a hengerfej szelepeinek csatornáit, a szívósort, a fojtószelepházat, az intercoolert, az EGR szelepet és az EGR hűtő tisztítást is szükség szerint elvégezzük. Az 1.6, 1.7 motorok műanyag szivósor örvénylést szabályzó csappantyúinak cseréjét, minősitett és professzionális anyagból készült alkatrészekkel, a meglévő szivósort szakszerűen, szavatossággal fel tudjuk javitani.

Benzin, azaz GDI, TGDI motorok tekintetében szivószelepek, szivósor, dugattyútető, befecskendezők lerakódását, tisztítást szükség szerint elvégezzük, feltárás után. Befecskendezőket szükség szerint ellenőrizzük, a dugattyún lévő lerakódás formálya, mértéke és állapota alapján.

Tiszitást és a javitandó problémákat, előre egyeztetett formában végzem. Tisztitás általános előirányzott dijtételeit a weboldalon megtalálja, minden rejtett költégek nélkül. Minden tisztításról kép és videófelvétel készül, így Ön is láthatja, hogy milyen lett eredmény. Ez eladáskor is előnyt kovácsol az Ön számára, mert bizonyitani tudja, hogy Ön gondos gazdája az autójának.

Egy biztos, nagyon sok visszajelzést kaptunk, hogy a beavatkozást követően azonnal érezhető, hogy a teljesítmény előnyére változik, a motor járása is kifinomult lett és normalizálódik az üzemanyagfelhasználás. A motorvezérlő elektronikában lévő regerenációs program újra elindul automatikusan és végégfut és megszünnek a motornál a beazonosíthatatlan anomáliák.

Minnél tovább húzódik a tisztitás elvégzése és nem megfelelő keverékképzéssel működik a motor, annál nagyobb a valószinűsége, hogy hatványozódik a kipufogóba elhelyezett DPF (dizel), OPF (benzin) koromcsapda elhasználódása, a befecskendező rendszer túlterhelődése, illetve a motor kopása is hatványozódni fog.

Hívás